ביטוח בעידן הבינה המלאכותית: מדוע מערכת ליבה מודרנית כבר אינה אופציונלית אלא חיונית

בעולם הביטוח המתפתח במהירות, חברות ניצבות בפני אתגר משמעותי - להסתגל לטכנולוגיות מהפכניות או להישאר מאחור. בינה מלאכותית אינה עוד חזון עתידי אלא מציאות המשנה את פני התעשייה. מערכות הלגסי המסורתיות, שהיוו את עמוד השדרה של חברות ביטוח במשך עשורים, הופכות במהירות למחסום המשמעותי ביותר ליישום טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות בתהליכים פנים-ארגוניים. אתגר מערכות הלגסי חברות ביטוח השקיעו היסטורית משאבים רבים בתשתיות ה-IT שלהן, מה שהוביל לרשתות מורכבות של מערכות מתמחות שנבנו לאורך שנים רבות. בעוד שמערכות אלה שירתו את מטרתן, הן יצרו סביבות נתונים מבודדות המעכבות משמעותית חדשנות. בניסיון ליישם פתרונות בינה מלאכותית, ארכיטקטורות מפוצלות אלה מציגות מכשולים רבים: 

  • אתגרי אינטגרציית נתונים בין מערכות מנותקות מרובות
  • פורמטים לא אחידים של נתונים הדורשים טרנספורמציה נרחבת
  • יכולות API מוגבלות לקישוריות מודרנית
  • עלויות תחזוקה גבוהות המותירות תקציב מועט לחדשנות
  • מחזורי הטמעה איטיים המעכבים יתרונות תחרותיים

 היתרון של מערכת ליבה אחת הניסיון שלנו מראה כי חברות המבססות את פעילותן על מערכת ליבה אחת, מודרנית וגמישה, מצליחות לאמץ פתרונות בינה מלאכותית לייעול תהליכי חיתום, טיפול בתביעות וניהול סיכונים מהר ב-70% מחברות הכבולות למערכות מיושנות מרובות. הבדל זה במהירות כניסה לשוק הופך לקריטי יותר ויותר בתעשייה שבה ציפיות הלקוחות מעוצבות על ידי חוויות דיגיטליות במקומות אחרים. פלטפורמת ליבה מאוחדת מציעה מספר יתרונות מובהקים בעידן הבינה המלאכותית: 

  1. גישה מרוכזת לנתונים: כל מידע על לקוחות ופוליסות קיים במקום אחד, ויוצר בסיס מושלם לאנליטיקה מבוססת בינה מלאכותית
  2. תהליכי עבודה מייעלים: אוטומציה של תהליכים יכולה לחבוק מסעות מקצה לקצה ללא חציית גבולות בין מערכות
  3. הטמעה מהירה: יכולות בינה מלאכותית חדשות ניתן לשלב פעם אחת והן זמינות מיד בכל מוצרי הביטוח
  4. חווית משתמש עקבית: אנשי צוות מתקשרים עם מערכת אחת, מה שמפחית צרכי הדרכה ומגביר פרודוקטיביות
  5. עלות כוללת נמוכה יותר: משאבים מוסטים מתחזוקת חיבורים בין מערכות ליצירת ערך

 השפעה בעולם האמיתי ההשלכות המעשיות של פער טכנולוגי זה הופכות לברורות יותר ויותר. חברות ביטוח עם מערכות ליבה מודרניות מיישמות בינה מלאכותית כדי: 

  • לאוטומט עד 80% מהחלטות החיתום הסטנדרטיות
  • לזהות תביעות הונאה בדיוק גבוה ב-30%
  • להתאים אישית אינטראקציות עם לקוחות על בסיס נתוני קשר מקיפים
  • לחזות בעיות שירות לפני שהן משפיעות על בעלי הפוליסות
  • להתאים באופן דינמי את התמחור על בס